Zoek nieuws

Morelo viert Lustrum

Ze blijven bij Morelo in feeststemming. Kon de bouwer van luxe campers in het topsegment eerder al laten weten dat het jaar 2014, met verkooprecords op de Caravan Salon en de CMT, het beste jaar ooit was voor het bedrijf, dit jaar viert het merk zijn Lustrum. En het gaat zo goed dat er uitbreiding komt. Een succesverhaal.

Palace Morelo Lustrum

Het succesverhaal van Morelo

Het begon op de Caravan Salon van 2010. Een prototype dat in een schuur in elkaar was gezet en een schets van een productiehal op papier. Meer was er niet. En zelfs dat zou er niet geweest zijn, ware het niet dat bij Concorde, na de verkoop van dat merk, besloten werd dat een aantal mensen niet meer nodig waren om door te gaan. Die mensen wilden echter wel “iets met campers” blijven doen. En ja, als je bij de marktleider in het topsegment van de camperbouw je sporen hebt verdiend is het niet zo heel vreemd dat je denkt aan je eigen topmerk. Dat werd Morelo. Op die eerste presentatie op de Caravan Salon verkochten de mannen 30 campers. Er werd een investeerder gezocht en gevonden. Morelo was in business. Om in 2012 bijna om te vallen. Blijkbaar wilden de klanten eerst de kat uit de boom kijken. Er werden dat jaar slechts 180 campers verkocht. Te weinig om het hoofd boven water te kunnen houden met het bouwen van luxe campers. Morelo slankte weer af om te kunnen overleven.  Het contact naar de klanten werd extreem persoonlijk. De bedrijfsleiders ontvingen klanten persoonlijk, gaven ze een rondleiding door de fabriek. De klant stond en staat nog steeds op de eerste plaats. Het sloeg aan en sprak zich rond. Sindsdien zit de groei er stevig in. Natuurlijk zal de eerder opgedane ruime ervaring met het bouwen van campers daarbij een rol spelen. Het is echter de gezamenlijke hobby en de persoonlijke benadering die het hem doen, zo is de overtuiging. Het jaar 2013 liet voor het eerst winst zien en 2014 werd een recordjaar.

Morelo Loft Lustrum

Groei en goede vooruitzichten

De zaken gaan goed. Zo goed dat men tegen de grens van de huidige capaciteit aan zit en uitbreiding noodzakelijk werd. De 160 meter lange productielijn is niet meer voldoende. Een investering van 2,5 miljoen euro, 3.500 vierkante meter bedrijfsoppervlakte erbij, 50 nieuwe banen tot 2016 en een showroom die dubbel zo groot wordt. Morelo is ervan overtuigd dat het in de nabije toekomst 300 voertuigen per jaar kan gaan bouwen. Daarmee zet het merk wereldwijd de meeste campers op Iveco’s tot aan 7,5 ton. Van de verkopen gaat 31% naar het buitenland, voornamelijk naar Noorwegen en Zweden. Ondanks de groei krijg je ook in de toekomst als klant bij Morelo alle aandacht.

www.morelo-reisemobile.de

Morelo Home 5 jaar

      Bron: (www.campingtrend.nl)

Gerelateerde artikelen: