Rapido - Familie uitbreiding - Rapido 891F [Terug]
 


Met de gloednieuwe 8 reeks rijdt Rapido de kloof dicht tussen haar semi-integralen en integralen. De 8 reeks omvat voorlopig één model dat onmiskenbaar de familiegenen heeft geërfd en waarmee de Franse fabrikant de weg inslaat van betaalbare integralen met een bijzonder rijkelijke basisuitrusting. Met een interieur naar keuze in trendy Pino Varese of Cilegio die beiden een variant vormen met een andere houtinleg op het Harmony meubilair, trekt hij resoluut de kaart van de verjonging. Voor de indeling van de 891F ging Rapido de mosterd halen in de onlangs geïntroduceerde 9dF reeks met technische dubbele bodem. Dat is meteen ook het voornaamste verschil. De 8 reeks geniet wel van het Fiat chassis met breedspoor as die een goede wegligging garandeert, maar moet het wel zonder dubbele bodem stellen. Ook het exterieur verschilt ietwat met onderschorten in champagnekleur en opbouw in plaats van verzonken vensters. Net zoals de duurdere modellen houdt de 8 reeks wel vast aan de polyesterconstructie. Vooraan heeft de 891 een ruim bemeten maxi salon, bestaande uit een L-bank, een langsbank en twee draaibare cabinezetels.

Het is uitgedost met de trendy tweekleurige Modena stoffering. Optioneel zijn ook andere stofferingen verkrijgbaar. Centraal bevindt zich de L-keuken, die tal van opbergmogelijkheden biedt. Een afzuigkap werd niet vergeten en dat geldt ook voor de 150 liter kolomkoelkast met automatische energieselectie. Optioneel is een oven verkrijgbaar. Achteraan wordt de slaapkamer met een schuifdeur afgezonderd van de leefruimte. Aan de voet van het vrijstaand bed werd een gedeelde natte cel voorzien met enerzijds het toilet met waskommeubel en anderzijds de douche.

Langs weerskanten van het hoofdeinde staat een kleerkast. Onder het bed zijn nog tal van bergingen voorzien waarvan het achterste deel toegankelijk is via een extern serviceluik. Hier bevindt zich ook de Truma Combi 6 die 6000 watt ontwikkelt. Voor de krachtbron heb je de keuze tussen een 2.3 met 130 of 150 pk en een MTM van 3,5 of 3,65 ton en de drieliter met 180 pk waarvoor het heavy chassis met een MTM van 4,25 ton is voorzien. Er werden ook geen compromissen gesloten op het vlak van de veiligheid en het reiscomfort met standaard centrale vergrendeling, ABS, bestuurdersairbag, cruisecontrole, motorairco, mistlampen, bestuurdersdeur met elektrisch bediend venster en een autoradio met CD en USB functie van Pioneer voor de gezelligheid.
Prijs: vanaf 63.500 euro.

Deze campertest is aangeboden door www.kampeerwereld.com


Camper testen
Campers.nl biedt u een overzicht van de meest populaire campers en kampeerautotesten. Hieronder vindt u ondermeer de volgende campertesten: Adria, Adriatik, Arca, Burstner, Carthago, Challenger, City Van, Dethleffs, Elnagh, Eriba, Eura, Fiat Ducato, Ford, Giottiline, Hobby, Home-Car, Hymer, La Strada, LMC, Mc Louis, Mercedes, Mobilvetta, Pilote, Rapido, Rimor, Roller, Sharky, Sunlight, Tikro, Weinsberg. Tevens wordt er informatie gegeven over de soort campers: integraal, bus model, alkoof en half-integraal. Verder kunt u op campers.nl bekijken hoeveel uw verzekeringspremie voor uw nieuwe camper kost.

Adria: koploper (Adria) Geslaagde facelift (Ford)
Adriatik Coral Sport S574 SP (Adriatik) Giottiline blijft verrassen met subliem design (Giottiline)
Elegant op master (Arca) Een beduchte concurrent (Hobby)
Arca P695 GLM (Arca) Hobby presenteerd Siesta Exclusive (Hobby)
Ixeo springtime (Bürstner) Belg met Europese ambitie (Home-Car)
Burstner Delfin Performance 625 (Bürstner) Hymer B SL 660 (Hymer)
Bürstner Travel Van Innovatieve kleine! (Bürstner) INNOVATIE ten top (Hymer)
Burstner Privilege T710 (Bürstner) Itineo SB 720 (Itineo)
offensief in het instapsegment (Bürstner) La Strada Regent L (La Strada)
Sympathieke instapper (Bürstner) Laika Kreos 5001: het luxe superlatief (Laika)
Bürstner mikt op semi-integraalsegment (Bürstner) Laika Kreos 7012 - The Italian Job (Laika)
Bürstner: de cirkel is rond (Bürstner) LMC herdefinieert modelreeksen (LMC)
Bürstner Quadro: Semi-integraal sensatie (Bürstner) McLouis: Tandy steekt een tandje bij (Mc Louis)
Carthago: superieur design met Designa (Carthago) Het superlatief (Mercedes)
Carthago Chic I47 (Carthago) Mobilvetta Nazca H11S (Mobilvetta)
Carthago Chic Tourer (Carthago) CityVan Stadsmus (Pilote)
Challenger Mageo 129 (Challenger) Pilote herschikt gamma (Pilote)
Challenger herziet interieurfilosofie (Challenger) Pilote Reference G680DG (Pilote)
City Van verrruimt aanbod (City Van) Haute couture (Rapido)
Dethleffs rijzende ster aan het firmament (Dethleffs) Rapido: semi-integraal met hefbed (Rapido)
Multifunctioneel (Dethleffs) Familie uitbreiding - Rapido 891F (Rapido)
Dethleffs Advantage T 6501 B (Dethleffs) Rimor Superbrig 688 TC (Rimor)
Sunlight: de motorhome aan lightprijs (Dethleffs) Roller Team Granduca Garage P (Roller)
Jubivan: het jubileumvoertuig van Dethleffs (Dethleffs) Sharky L5 Basic instinct (Sharky)
Elnagh Super D 111c (Elnagh) Sunlight verruimt aanbod (Sunlight)
Eriba: gaat in de aanval (Eriba) Tikro: klein maar fijn (Tikro)
Eura Mobil: comeback in de koningsklasse (Eura) Tikro Beloftevolle debutant! (Tikro)
Eura Mobil: verbeterde technologie (Eura) Weinsberg Imperiale V (Weinsberg)
Eura Mobil Terrestra T 700 EB (Eura) Weinsberg Imperiale 690 MQ (Weinsberg)
Uit liefde voor de motorhome (Fiat Ducato)